Науково-дослідна робота з історії та правознавства

У сучасному світі кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема, оскільки потребує діяльних, обдарованих, інтелектуально розвинених громадян. Як кажуть, творчість людей є генератором соціального прогресу. Завдяки активності творчих особистостей у суспільстві не припиняється процес інновації, внаслідок яких саме суспільство змінюється і прогресує.
Мета сучасної системи освіти – формування в учнів вмінь самостійно здобувати потрібну інформацію, виокремлювати проблеми, шукати шляхи їх розв’язання та створювати оптимальні умови для зростання всебічно обдарованої молоді, майбутнього цвіту нації, її інтелектуальної еліти.  

Помітна роль у розвитку інтелектуально обдарованих дітей належить Малій академії наук України, її територіальним відділенням.

У положенні про МАН України накреслено основні завдання – пошук, відбір і розвиток творчих здібностей обдарованих школярів, залучення їх до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської роботи, інтелектуальне і духовне збагачення молоді, підготовка до активної діяльності в різних галузях науки та самовизначення у майбутній професії.

МАН сприяє виявленню здібностей і самовизначенню та реалізації учнів шляхом залучення їх до пошукової, експериментальної, дослідницької роботи в різних галузях науки і техніки.
Головним є те, що учні вчаться ретельно проводити дослідження, оволодівають методами обробки результатів і переконуються: справжня наука не може бути надуманою, а результати завжди ґрунтуються на дійсно доведених фактах. Крім того, учні вчаться шукати і реферувати наукову літературу, писати звіт, захищати свої ідеї, обстоювати власну позицію, брати участь у наукових дискусіях. Вони мають можливість обмінюватися досвідом своєї роботи, виступаючи на конкурсах-захистах МАН.
Це – шлях до створення кращих можливостей для самореалізації обдарованих дітей, формування атмосфери наукового спілкування. У майбутньому їм знадобляться набуті знання, навички пошукової, дослідницької роботи, вміння самостійно проводити експерименти, працювати з науковою літературою.
Дослідницька робота змінює світогляд дитини, самооцінку, має значний вплив на формування життєвих цінностей, дає дитині можливість самостійно та цілеспрямовано працювати, розвиває креативне мислення, вдосконалює систему теоретичних знань, практичних вмінь та навичок.
Діти бачать перспективу особистісного розвитку, в них формуються своєрідні ідеали, виникає необхідність у науковому пізнанні і дослідництві. Учні, які виконували дослідження в Малій академії наук продовжуватимуть їх у вузах. Це стає їх внутрішньою потребою, умовою самореалізації.

Звичайно, у організації науково-дослідницької роботи з обдарованими й творчими дітьми в рамках МАН велика роль належить учителеві. Адже робота учнів над науковою темою потребує керівництва цим процесом.
Вчитель, як науковий керівник може допомагати учням із вибором тем, складанням попереднього плану роботи над обраною темою, наданням рекомендацій щодо наукової бази роботи, роботи учня із першоджерелами, узагальненням результатів дослідження та, звичайно, оформленням самої роботи, тощо.
Загалом, вчитель створює атмосферу, яка може заохочувати інтереси учня, розвивати його здібності, творче начало під час дослідження.

Для того, щоб учень виявив бажання працювати над науковим дослідженням, у нього необхідно пробудити це бажання, сформувати дослідницьку мотивацію.

Важливо, щоб робота відповідала інтересам учнів, їх віковим, індивідуальним та інтелектуальним можливостям.

Мала академія наук – одна з найцікавіших форм пошуку, розвитку і підтримки талантів з числа старшокласників, а пошукова робота в МАН – невичерпне джерело творчості, де нові методики і підходи засвоєння вибраного предмета відкривають нові горизонти науки і нові імена майбутніх вчених.

Роботи учнів, що брали участь у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України


Немає коментарів:

Дописати коментар